Σάββατο 29 Μαρτίου 2008

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ή ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ των ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ (προς αποφυγή) ή ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ (έστω αρνητική);

(με αφορμή την εκδήλωση "Ναρκωτικά: Μύθος και πραγματικότητα" που πραγματοποιήθηκε στο 1ο Γενικό Λύκειο Χανίων και την προβολή της από τα «Χανιώτικα Νέα» 28/3/08 )

Προβληματίζομαι και ανησυχώ, κυριολεκτικά ΤΡΕΜΩ όταν σκέπτομαι ότι ο 14χρονος «αντάρτης» μου «ανησυχεί» μαζί με «ένα μεγάλο μέρος της Χανιώτικης μαθητιώσας νεολαίας» για « το ζήτημα των εξαρτησιογόνων ουσιών» την « απήχησή τους» και «τη ζημιά που προκαλούν
Εμπιστοσύνη του έχω!
Όμως, ξέρω καλά και την αχαλίνωτη εφηβική περιέργειά του που σε συνδυασμό με την παντελή έλλειψη φόβου, μπορεί να τον οδηγήσει στα πιο απίθανα «κατορθώματα»!
Τι να του κάνει ένα «ΜΗ ..»;
Μόνο που θα ενεργοποιήσει και την παιδική αντιδραστικότητά του.
ΤΡΕΜΩ με τη σκέψη ότι βρίσκεται στο «90% των ερωτηθέντων» που (νομίζει ότι) «γνωρίζει τι είναι εξαρτησιογόνες ουσίες»
ΤΡΕΜΩ που γνωρίζει τα ονόματά τους και (νομίζει ότι) γνωρίζει την επικινδυνότητα τους, κατατάσσοντάς τα «Στην πρώτη θέση … η κοκαΐνη και η ηρωίνη με 72% περίπου. Ακολουθεί η νικοτίνη και το αλκοόλ με 60% και η κάνναβη και έκσταση με 50% και 47% αντίστοιχα.»
ΤΡΕΜΩ ΔΙΠΛΑ (άραγε μόνο εγώ;) γιατί «Στη συνέχεια» κατά τη γνώμη τους «έχουμε το κρακ με 38%, τα διεγερτικά, αμφεταμίνες, ηρεμιστικά και καταπραϋντικά στο 28%.». και ακόμα περισσότερο που αυτό το τελευταίο, μάλλον πέρασε απαρατήρητο από τους διοργανωτές της εκδήλωσης όπως και από τον συντάκτη του άρθρου.
Είμαι σίγουρος ότι όλα αυτά δεν τα έμαθε στην καθημερινότητά του.
Τα έμαθε σε ανάλογες «ενημερωτικές» εκδηλώσεις ή από την την (κακουργηματική) τηλεόραση.
Τα έμαθε από αυτόκλητους σωτήρες του, συχνά ακατάλληλους και ακατάρτιστους που στην ουσία δούλεψαν σαν διαφημιστές των ναρκωτικών.
Σαν γονέας, εκλιπαρώ κάθε καλοπροαίρετο, αρμόδιο ή μη, να σταματήσει την «διαφήμιση» τους προς τον γιο μου.
Εγώ είμαι αυτός που χρειάζεται ενημέρωση και είμαι «όλος αυτιά».
Εγώ πρέπει να μάθω πια είναι τα ναρκωτικά,
Να μάθω πια είναι τα συμπτώματά τους και πως θα τα αναγνωρίσω στην συμπεριφορά ή την εμφάνιση του παιδιού μου.
Πως θα τα αντιμετωπίσω αν παρ ’ελπίδα μου χτυπήσουν την πόρτα.
Πως θα φερθώ στο παιδί μου για να μη φτάσω ως εκεί, και πολλά άλλα.
Οτιδήποτε άλλο, μόνο σαν ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΤΗΣ ΠΡΑΜΑΤΕΙΑΣ μπορώ να το δω! -
Ο Θεός να μας φυλάει …

Δεν υπάρχουν σχόλια: